lördag 25 maj 2013

Morsdag kort

 Så blev det ännu ett kort till en mor i år. Skickade detta till min mamma i veckan, för att det skulle komma fram i tid. Valde även denna gång en korg från Marianne Design fylld med blommor och blad. Bladen kommer från en Crafts-too dies och blommorna är en blomstans. Satte ett organzaband med knut i korgen för att piffa upp lite. papper från Maja Design. 
Vet inte hur det enfärgade pappret ger för färg, men det är ljuslila.

Insidan fick en ficka för några lotter och andra sidan en utstansad spellis som jag skrev text på för hand. Har för första gången, tror jag, förlagt min Morsdags stämpel. Hade den för några veckor sen, men kanske hittar den i tid till nästa år. 
Kom inte o säg att det är stökigt på mitt pysselbord ;) för det är det inte. Har det väldigt städat just nu efter att sonen tyckte jag hade lite oreda.

4 kommentarer:

Iffa ...... sa...

Hihi, japp dagens kort i min blogg kan man helt och hållet kalla min stil =) Det kortet var jättekul att göra....och så är det väl oftast när man gör och använder sina favvosaker och stil!

Vilket fint kort din mor fått av dig!! Mjuk och romantisk stil...vilket jag oxå gillar =)Den är så fin den korg-dien. Det blir så fint när du sätter blommor i...och nu när du knöt ett band = toppenfint!!
ha en fin lördagkväll.
kramar från mig

Elisabet sa...

Ett jättefint kort, som jag är säker på att din mamma blev väldigt glad för!
Snyggt med 3D-känslan med bandet.
Just blått och lila är väldigt svårt att få rätt på foton, tycker jag *irriterande*

I ditt förra inlägg har du använt en supersnygg utstansad fjäril. Är det en punch, eller vad? Skulle gärna också ha en sån, känner jag :)

Kram!

Katarina sa...

Vilket sött kort med fina korgen med blommor i. Kram Katarina

Ulla sa...

Så många fina morsdagskort du har gjort ja ibland får man göra några bra och ha kort också.
Kram Ulla