fredag 19 juli 2013

Grattiskort med rött och guld

 Beställningskort till en 60-åring, skulle gå i rött med guld till. Alltid när jag ska ha papper till kort med rött i, så hittar jag inte mycket i mina pappershögar. Är det svårt att hitta det kanske? 
jag hittade iallafall en bit blommigt i rött från Maja Design. Bakom det har jag valt ett Inkido papper med test på, stansade även ut en uddig oval där jag fäste namnet på födelsedagsbarnet. Dekorerade med organzaband, vit blomma och olika röda blommor. Utstansad dekoration i guldpapper med dies från Marianne Design. Vid rosetten en rund tags utstansad med en dies från Tim Holtz. Limmade på siffror som är utstansade i krympplast och infärgade i alco ink innan jag satte in dom i ugnen.

insidan blev lite skum i fotograferingen. kortet är överlämnat till beställaren, så jag kan inte fota om. 
Ett skrivpapper fäst på papper från Inkido, samma som på framsidan. Stämpel från Stämpelhuset, stämplad med guldstämpel. Kortstorlek 10 x 21 cm.

6 kommentarer:

Katarina sa...

Roligt med en annorlunda storlek. Superfint kort med underbart mönsterpapper. Kramar Katarina

Camilla sa...

Jätte fint kort, verkligen stilfullt.
Dina kort ser alltid så perfekta ut. Härligt att se:)
Kram o há en fin helg!
Camilla

Titti sa...

Verkligen fint kort och så härligt ut med rött i pappret.Ha en härlig helg, kram Titti

Mona sa...

Håller med dig att rött mönsterpapper har man ju inte för mycket av för det blir att man tänker på Jul. Men det här papperet vasr ju hur fint som helst Ett vackert kort som beställaren måste varit helnöjd med

Ha det så gott
Kram Mona

Agneta Lundbäck Sjölin sa...

Jättefint kort.. och tagsen längre ner gillade jag skarpt...ha en bra och förhoppningsfullt varm helg...
kram

Pernilla ~Pillan~ sa...

Jättefint o passande kort för en 60åring! Ja tänk, alla de papper man har hemma så är det ändå alltid ngn färg el stil man saknar...man blir aldrig färdighandlad i denna hobbyn. Pappret du hitta är ju så fint, Majas kan aldrig bli fel. Sommarhälsn Pillan