måndag 9 augusti 2010

Blomkupa - igen!

Denna gång i grå och svarta toner med blommor i rosa och gammaldags rosa-vinröd med lite blek gult. Dekorerat med swirl runt kanterna samt en fjäril, embossad i silver på wellumpapper, till höger på utsidan av kupan. Bradsen runt kupan är till för att kupan skall sitta kvar på den undre utstansade biten, samt dekoration.
Svar på dom funderingar i kommentarerna som finns på det tidigare inlägget, så kan man, OM det behövs, limma fast buketten innan kupan sätts på. Har man mycket blommor i buketten, så trycks den fast utan att man behöver fästa fast den. Bladen är fastlimmade.
Själva kupan är köpt i ett set med kartong och lock. Har endast hittat den hos Mians scrap o design i Enköping och har köpt den i den fysiska butiken, skrymmande att skicka via posten :)

2 kommentarer:

Sindra sa...

Åter ett otroligt fint Blomkupekort! Tack för att du berättar hur du gör dem! Ska försöka mig på att göra ett jag med. De är ju så fantastiskt fina! :)
Kramis

Elisabet sa...

Jag säger som Idol-juryn:
Jag tycker inte att det här är bra.
(Paus)
Jag tycker att det är fantastiskt bra!!!

Så supersnyggt och effektfullt.
Tack för svaren på tillvägagångssättet.