måndag 7 oktober 2013

Juldekoration

 Fyndade skedar på loppis och blev inspirerad av att ha sett altrade skedar hos Primias Pysselglädje
Tänkte att det måste gå att göra något av dessa skedar, som jag tror är till Irish coffeeglas. Uppdelen på skeden har ju en passade pil, som är utmärkt till att få ner i t ex jorden i en blomkruka. Själva skeddelen är relativt platt, så med hjälp av i det här fallet, 3D lack, så fäste jag dekorationen....

....som består av 2 utstansade Sizzex stjärnor och utstansad text från Roxstamps. Har använt mej av silvertejp och lagt på alco ink, guld. Efteråt så tycker jag kanske att silver skulle passat bättre mot skedmaterialet, men det får jag testa nästa gång, jag har ju 5 kvar ;)

5 kommentarer:

Ulla sa...

Trevligt det blev skedarna.
Kram Ulla

Margareta sa...

Vilkeb god idé!! Det blev ju jättesnyggt!!
Har njutit av dina fina skapelser här under också (har varit en lite "lat" bloggbesökare på sista tiden) Du bjuder verkligen mycket ögongodis och inspiration!!
Kram!!

pysselsandra sa...

Hej =)

Men så fint!! Vilket fint sätt att dekorera upp gamla skedar till en snygg juldekoration! Tackar för fin inspiration =)

Kramar från Sandra!

Monica =) sa...

Så finurlig du är, de blev kalasfina!!!

Kram Monica

Titti sa...

Så tufft, de är så fina att pryda blommor med, kul ge bort present. Kram Titti