söndag 6 april 2014

Kortbox

 Även jag har testat att göra en kortbox. Den här gjorde jag för ca.2 månader sen, men har inte visat den, inte riktigt nöjd med den. Tycker iallafall att den var roligt att göra, så någon gång till ska jag nog pyssla ihop en. Här har jag använt mönsterpapper från Inkido. Text vet jag inte riktigt varifrån, Utstansade blad och uddkanten från Memory Box, ros från Marianne Design. Några småhjärtan monterade på OH-plast.
Den är lite hög mot andra jag sett på nätet, men jag följde beskrivningen jag hittade här.

Ihopviken går den att stoppa ner i ett C5 kuvert.

3 kommentarer:

Titti sa...

Ja det blev fin och toppen att det går att skicka den till någon , det är som att när man öppnar upp den spricker våren ut i blom.
Kramar från Titti

Margareta sa...

Jag tyckte verkligen om din kortbox - lite mer sparsmakad än de flesta jag sett och det tilltalar mig mycket!!
Kanske t o m ska försöka mig på att göra en - har inte varit så sugen förut ;-)
Det var ett tag sen jag var in till dig och här har minsann inte varit stiltje under tiden!!
Påskkorten är underbara - det med ägget blev en verklig favorit!!
Mycket annat fint har jag också njutit av under denna visit - tack för inspirationen!
Kram!!

Ulla sa...

Så fin den blev, har inte prövat att göra någon sådan än men det kommer väl.
Kram Ulla